E-posta bülteni, kaydolan abonelerin listesine düzenli olarak (haftalık, aylık, yıllık) gönderilen bir pazarlama e-postasıdır. İçerik genellikle bir işletmenin en son teklifleri hakkındaki haberleri veya yeni piyasaya sürdüğü tanıtımların içeriğini vurgulamak için tasarlanır.
Bülten tasarımınızı marka kimliğinize uyacak şekilde uyarlayın ve oluşturun
Bülteninizi hedef kitleniz için daha güvenilir ve tanınabilir kılmak için, web sitenizde veya blogunuzda oluşturduğunuz marka kimliği ile uyumlu olmalıdır.
E-posta bülteninizin hedeflerini tanımlayın
Bir haber bülteni oluşturduğunuzda, her zaman net hedefleriniz olmalı ve bunu daha büyük, iyi düşünülmüş bir e-posta pazarlama stratejisinin parçası haline getirmelisiniz. Bülteninizle uzun vadeli başarı elde etmek için, müşterilerinize her hafta veya ayda bir varsayılan olarak gönderdiğiniz bir bildirimden daha fazlası olması gerekir. Bir e-posta bültenine başlamadan önce, tıpkı bir web sitesi veya blog için yaptığınız gibi bülteninizin editoryal stratejisini düşünmek için zaman ayırın.
Müşterilerinize direkt olarak gönderilen e-bülten tasarımını oluşturma aşamasında göz önünde bulundurmanız gereken birkaç unsur vardır. Bunlardan ilki, tanıtımını yaptığınız hizmet veya ürünün hedef kitlesini belirlemektir. Hedef kitlenize uygun tasarımları yapmak, e-bültenin daha ilgi çekici ve okunabilir olmasına yol açar. Aynı zamanda e-bültenin amacını belirlemek, tasarım ve dağıtım aşamasında etkili bir strateji oluşturulmasını sağlar. E-bültenin müşterilere gönderim aralığı, iletilen mesaj, kampanya ya da hizmet tanıtımı açısından oldukça önemlidir. Belirli aralıklarla ve düzenli olarak gönderilen e-bülten tasarımları, hedef kitlenizi canlı tutarak potansiyel müşteri kalitenizi artırır. Bülteninizin hedeflerini netleştirdikten sonra, uygulamak istediğiniz içerik ve operasyonel strateji hakkında daha fazla düşünebilirsiniz. Bir işletme web sitesini, blogunu veya e-ticaret mağazasını yönetiyorsanız, haber bültenleri kişileriniz, okuyucularınız veya müşterilerinizle ilişkiler kurmak için güçlü ve vazgeçilmez bir iletişim aracıdır. Düzenli bir e-posta bülteni göndermek, birkaç hedefe ulaşmanıza yardımcı olabilir:
Nette, markanızın pazarlama stratejilerine uygun e-bülten tasarımları yaparak müşterilerinize organik yollardan ulaşmanıza yardımcı olur.