Herşeyden önce şunu bilmekte yarar var:
Dijital çağda yaşasak da geleneksel reklam halen çok önemli bir yer tutuyor. Markanızın veya işletmenizin türüne göre hem dijital hem de geleneksel kulvarda reklam vermek daha isabetli olacaktır. Özel bir durumunuz veya ileri seviye niş bir markanız yoksa bütüncül yaklaşım daha verimli olacaktır.
Peki faydalanabileceğiniz pazarlama ve reklam türleri nelerdir? Beraber göz atalım:
Sosyal Medya Pazarlama
Birçok kişi (buna ne yazık ki birçok Bursa reklam ajansı da dahil) sosyal medyayı ürün borazanlığı yapılan biryer zannetmektedir. Aynı şekilde yüzeysel, dikkat çeken, kurumsallıktan uzak bir tavrın cazibesine de kapılan çoktur.
Burada önemli olan isabetli bi hedef kitle belirlemek ve içerik stratejisi geliştirmektir. Genellikle uygun fiyata freelance hizmet veren sahte uzmanların atladığı bu önemli detay ihmal edilirse markalara zarar verebilir.
Ücretli Reklamlar / Dijital Pazarlama
Bu kulvarın ana oyuncuları Google ve Meta’dır. Google aramalarında, Google Haritalar’da ve Youtube videolarında ücret karşılığı reklam vermek son derece faydalıdır. Aynı şekilde Meta’ya ait Instagram ve Facebook üzerinde ücretli reklam vermek dijtial pazarlamanın en popüler ve faydalı taktikleri arasındadır.
Burada dikkat edilmesi gereken reklamların kreatiflerindeki isabetlilik ve daha geniş açıdan bakmak zaruriyetidir. Tek başına verilen bir reklam onu destekleyecek web sitesi, müşteri hizmetleri ve benzeri dijital varlık yoksa iyi performans gösteremez.
Aynı şekilde üretilen kreatifler de son derece önemlidir. Premium kalitede ürünleri bu hissi yansıtmayacak tasarımlarla satışa sunarsanız iyi bir reklam performansı elde edemezsiniz. Bu durum Google arama sonucu metinlerinde de geçerlidir. Hedef kitlenizin dikkatini çekecek, isabetli kreatifleri metin ve tasarım olarak elde etmeniz kritik önem taşır.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Açık ara farkla en verimli ve minimum masraflı yatırımların başında gelse de uygulanması ve sonuç alması vakit alan SEO Pazarlama bütçe ve vakit açısından daha rahat markaların tercihidir. Google arama sonuçlarında daha üstte çıkmanızı sağlar.
Burada dikkat edilmesi gereken “black hat” olarak geçen taktikler kullananlardır. İnanması güç ölçüde düşük rakamlara “İlk sonuçta çıkaracağım sizi!” vaadi veren birtakım seo uzmanları kısa vadede fayda sunabilirler. Fakat birkaç hafta, birkaç ay, belki de birkaç gün sonra Google algoritması bu kara taktikleri fark eder ve siteyi bir daha iflah olmayacak şekilde damgalar. Böylece web tekrar fayda sunamayacak hale gelir.
Kara şapka SEO hizmeti satan kişilere karşı dikkat etmekte fayda var. Backlink alınan yerlerin, teknik ayarlamaların ve blog yazılarının Google yönetmeliklerine uyumlu olduğuna dikkat etmekte fayda var.
Geleneksel Pazarlama Taktikleri - Televizyon, Radyo, Açık Hava
Dijital pazarlama ölçüm ve fayda açısından üstün olsa da geleneksel reklamı bitirdi diyemeyiz. Günümüzde marka güveni ve otoritesi sağlamak açısından açık hava reklamı kadar efektif taktik oldukça azdır.
Aynı şekilde tv reklamları vermek marka otoritesi ve güvenilirliği açısından dijitale kıyasla çok daha yüksek fayda sağlar. Bu durum radyo reklamları için de geçerlidir elbette.
Bu tarz geleneksel reklam hizmeti alırken dikkat etmeniz gereken kreatif kalitesi ve erişimdir. Doğru kanallara ve doğru bölgelere erişim çok önemlidir. Buna ek olarak verdiğiniz reklamın video veya statik olarak kreatifi çok önemlidir. Hedef kitleye uyumlu, kaliteli ve fayda odaklı bir tasarım oldukça kritiktir.