Bursa Reklam Ajansları: Grafik Tasarım Süreçleri

Nette Ajans
Bursa Reklam Ajansı
9 min
25 Nov 2024
Bursa Reklam Ajansları: Grafik Tasarım Süreçleri

Grafik Tasarım Süreçlerinde Bursa Ajansları

 

3 milyonu aşan nüfusuyla Türkiye’nin en büyük şehirlerinden birisi olan Bursa reklam ajansları açısından da oldukça zengindir. Hem lojistik konumu hem de altyapısal gelişmişliği sebebiyle yerelden öte uluslararası düzeyde cazibeli bir merkezdir. Bu durum hem hizmet sektörü, hem turizm hem de sanayi açısından gelişmiştir. 

 

Eğer Bursa’da reklam hizmeti almayı düşünüyorsanız dikkatli olmanızda fayda var. Doğal olarak ölçek büyüdükçe hizmet sunan sayısı da arttı. Reklam ajansı seçerken nelere dikkat etmeniz gerektiğine dair rehberimize buraya tıklayarak göz atabilirsiniz.

 

Bugünkü makalemizde daha niş bir konuyu ele alacağız. Hem dijital hem de fiziksel pazarlamanın en önemli süreçlerinden birisini mercek altına alıyoruz: Bursa Reklam Ajansları’nde Grafik Tasarım Süreci.

 

Bursa Reklam Ajansları Neden Grafik Tasarımda İyi Olmak Zorundadır

Görsellik televizyonun icadından beri önemini yükseltiyor. Yapılan sayısız araştırma izleyerek ve dinleyerek öğrenmenin daha etkili olduğunu gösteriyor. Doğal olarak bu durum reklam ve pazarlama süreçleri için de geçerli. Bursa reklam ajansı olan firmalar da bu gerçeği çok iyi biliyorlar. 

 

Grafik tasarım için reklamcılığın görsel dili demek isabetli olacaktır. Doğal olarak hedef kitlenize hitap edebilmek için doğru tasarım dili zaruridir. Bu freelance alınacak bir hizmetle ulaşılması zor bir sonuçtur. Freelance bir grafik hizmeti alıyorsanız bile öncesinde markanızla uyumlu bir üslup, dil ve ton ayarlamanız isabetli olacaktır.

 

Bunu bir insanla konuşur gibi düşünebilirsiniz. Kurduğu cümleler, seçtiği kelimeler tutarlı ve uyumlu olan bir insan düşünün. Dengesiz konuşan birine kıyasla daha çok güven verecektir. Şimdi bu kişinin giyiminin de konuşma biçimiyle uyumlu olduğunu düşünün. Karakteriyle çelişkili bir tarzı, giyinişi olan kişiye kıyasla çok daha güvenilir olacaktır. Çünkü bir “tarz” sahibidir. İşte markalar da tam olarak bu tür dinamiklere sahiptir.


Tarz sahibi bir marka içerik olarak tam bir uyum içerisindedir. Nasıl bir tarza sahip olması gerektiğiyse verilere göre belirlenmelidir. Burada devreye dijital pazarlama girer. Google keyword planner, Google trends gibi kaynakları kişisel tecrübesiyle harmanlayan uzmanlar tasarım ekibine anlaşılır raporlar sunarlar. Bunu rakip analizi takip eder. Tüm bu verilere göre Bursa reklam ajansı (işini iyi yapan bir ajans olduğunu varsayarsak) markanın tasarım dilini oluşturur. Bu dile dikkat etmek ve her açıdan uyumlu olmasını sağlamak çok önemlidir.

Bursa Reklam Ajanslarının Kullandığı Grafik Tasarım Teknolojileri

Hemen hemen herkes Adobe, Photoshop ve Canva gibi markaları artık duymuştur. Fakat bunların hiçbiri doğuştan bize sunulan bilgiler değildir. Makalemizi kapsayıcı bir konumda tutmak istediğimiz için, eğer bir Bursa reklam ajansıysanız mutlaka kullanıyor olacağınız teknolojileri sıralayacağız. 

 

Adobe Creative Suite: Grafik tasarım anlamında kelimenin tam manasıyla rakipsiz olan Adobe bu kulvarda en eski ve başarılı firmalar arasındadır. Suite olarak isimlendirdiği programların içerisinde grafik tasarım, video düzenleme, fotoğraf işleme yahut animasyon yapma gibi çeşitli işlevleri olan programlar bulunur. Bunların Bursa reklam ajansları tarafından en sık kullanılanları Photoshop (Ps), Illustrator (Ai), Premier Pro ve InDesign şeklindedir. Adobe sonsuz bir deniz gibidir ve uzmanlaşması çaba alan birçok kulvarı bünyesinde barındırır. 

 

Canva: Uzun yıllar monopol olmanın keyfini süren Adobe’yi tahtında en çok rahatsız eden araç Canva olmuştur. İleri seviye kullanıcı dostu arayüzüyle dikkat çeken Canva sosyal medya ve dijital pazarlamada hatırı sayılır oranda çözüm üretmenize olanak verir. Önceden hazırlanmış şablonları büyük kolaylık sağlarken afişler, sunumlar ve sosyal medya görselleri gibi konularda rahat çözümler sağlar. Küçük ölçekli operasyonlarda ücretsiz versiyonu bile yeterli kalite sunabilir. Fakat Adobe kadar ileri seviye ve profesyonel olup olmadığı tartışma konusudur. 

 

Sketch: Adobe’nin domine ettiği alanlarda kendine yer bulabilen nadir programlar arasında olan Sketch özellikle arayüz tasarımı (UI) için kullanılan bir programdır. Kullanıcı tecrübesi (UX) çalışmalarında da başvurulan bu program prototip odaklı tasarımlar yapmayı kolaylaştırır.

 

Grafik Tasarım Süreci Nasıl İlerler

Varsayalım ki Bursa şehrinde reklam ve pazarlama hizmeti alıyorsunuz ve bir tam hizmet ajansı ile anlaştınız. Bu süreçte bilinçli bir tüketici olmanızda fayda olacaktır çünkü süreci ne kadar sağlıklı ilerletirseniz o kadar verim elde edersiniz. Bursa reklam ajansı olmasına rağmen tasarım sürecini sağlıklı tutmayan birçok ajans müşterisini mağdur edebilmektedir. Gelin bu sürece beraber bakalım: 

 

 

  1. Tasarım Ön Bilgisi Alınır: Bu aşamada hedef kitle saptaması iyi yapılmalı, bunun için de ajansın müşteriyle sağlıklı bir iletişim halinde olması gerekir. Ön bilgiler en çok satış yapılan topluluklar, ürünlerin üf noktaları, sektörün dinamikleri, markanın özellikle talep ettiği faydalar ve benzeri olabilir. Güçlü bir “brief” yani ön bilgi süreci operasyonun sağlıklı ilerlemesi açısından zaruridir.

  2. İlk Taslakların Hazırlanması: Gelen ön bilgilere göre markanın ilk taslak tasarımları hazırlanır. Bu aşamaya başlamadan önce eğer yapılmamışsa kurumsal kimlik çalışması yapmak isabetli olacaktır. İlk taslakalr genellikle fikir alışverişi için kullanılır ve onay almazlar. Burada önemli olan temiz, kaliteli ve son noktaya hızlı ulaştıracak tasarımlar yapabilmektir. Elbette ideal olan ilk taslağın onaylanmasıdır. 
  3. Revizyon Süreçleri: Bu aşama oldukça kritiktir. Bursa reklam ajansı olarak seçtiğiniz firma işinin ehli ise revizelerinizi hızlı, eksiksiz ve taleplerinizi detaylı dinlemiş olarak teslim eder. Bununla birlikte ufak tefek pürüzler her zaman olur ve karşılıklı iletişimle aşılabilir. Burada iki kıstas bulunur. Birincisi sizin ajansa vakit ayırmanız, doğru brief vermeniz ve sorularına cevap vermeniz. İkincisi ajansın sizin vaktinizi minimum seviyede alması, gerekli tüm detayları sade bir şekilde öğrenmesi ve uygulamaya dökebilmesi. 
  4. Mutlu Son, Son Teslimat: Tüm aşamalar tamamlandırkan sonra tasarım müşteri onayını alır ve uygun görüldüğü yerde kullanılır. Buna fiziksel stand tasarımlar, billboard tasarımları gibi baskı işleri de dahildir; dijital pazarlama için kullanılacak banner, post, vb. görsel ve video tasarımları da. 

Bursa Reklam Ajansı Türleri ve Grafik Tasarım

Türkiye’nin en büyük şehirlerinden birisi olan Bursa’da tercih edebileceğiniz çeşitli ajanslar söz konusudur. Doğal olarak her birinin odaklandığı kulvar farklıdır. Gelin beraber bunlara göz atalım:

 

Dijital Ajanslar: Bu tür ajanslar daha çok Google reklamları, Meta reklamları ve sosyal medya pazarlamaya yönelirler. Aralarında tamamen SEO üzerine yönelmiş olanlar da vardır. Dijital tasarımlarda iyi olsalar da fiziksel baskı gereken işlerde beklediğiniz hizmeti veremeyebilirler. 

 

Matbaa Ajansları: Yukarıdakinin tam zıttı olan bu ajanslar genellikle matba olarak da geçerler. Etiket, stand, billboard gibi tasarımlarda aradığınız kişiler bunlardır. Fakat dijitalde tasarım yapılması gerektiğinde verim almanız için gereken uzmanlığı sunamayabilirler.

 

Tam Hizmet Ajansları: Nette Ajans’ın da dahil olduğu bu türde çok yönlü bir yaklaşım görürsünüz. Hem baskı matba taleplerinize, hem fiziksel tasarım taleplerinize (stand, sahne, ve benzeri)  hem de dijital taleplerinize cevap verebilir. Bursa reklam ajansı seçimi yaparken tam hizmet ajansını tercih ederseniz grafik tasarım alanında da çok yönlü profesyonel hizmet alabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular (FAQ)

  1. Bursa’daki reklam ajansları neden grafik tasarımda uzman olmalı?

Bursa, Türkiye’nin ticaret ve sanayi merkezlerinden biri olarak, ulusal ve uluslararası markalara hizmet veren birçok ajansı barındırıyor. Grafik tasarım, markaların mesajlarını etkili bir şekilde iletmek ve hedef kitleleriyle bağlantı kurmak için kritik bir rol oynuyor. Bu nedenle, ajansların görsel tasarımda profesyonel ve özgün olmaları, rekabet avantajı sağlar.

  1. Grafik tasarım süreci nasıl işler?
    Grafik tasarım süreci genellikle şu adımlardan oluşur:
  • Tasarım brief’inin alınması: Hedef kitle, marka kimliği ve ihtiyaçlar belirlenir.
  • İlk taslakların hazırlanması: Ajans tarafından çeşitli tasarım fikirleri geliştirilir.
  • Revizyon: Müşteri geri bildirimleri alınarak tasarım üzerinde iyileştirmeler yapılır.
  • Son teslimat: Tamamlanan tasarımlar baskı ya da dijital platformlarda kullanılmak üzere teslim edilir.
  1. Bursa’daki ajans türleri nelerdir ve grafik tasarımda nasıl farklılık gösterirler?
  • Dijital ajanslar: Sosyal medya ve dijital reklamcılık için tasarımlar üretirler.
  • Matbaa ajansları: Fiziksel baskı işleri ve stand tasarımlarında uzmanlaşmıştır.
  • Tam hizmet ajansları: Hem dijital hem de fiziksel tasarım taleplerine yanıt verebilirler.

 

Bir avuç çerez?
Nette Ajans sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
KABUL EDİYORUM Çerez Politikası
close